יתרונות:
הפעלה ישירה וטבעית.
מחוות (פירוט בהמשך).
Off Canvas – קנבס אינסופי מחוץ למסך.
חסרונות:
הבנה של מה לחיץ ומה לא. (אין אפקט hover).
אין משוב תחושתי.
Double Tap – הקשה כפולה
Pinch Close – צביטה
Pinch Open – הרחבה
Touch & Hold – נגיעה
Drag – גרירה
Swipe – החלקה
יתרונות:
חסכון של מקום על המסך על ידי מימוש של אפשרויות במחוות.
ממשק חוויתי יותר.
חסרונות:
מה שלא רואים – פחות נגיש – יהיו לא מעט אנשים שלא יכירו וידעו להשתמש באפשרויות אלו.
המחווה עלולה להיות לא נוחה לביצוע או לדרוש שימוש בשתי ידיים.
יש להתחשב באיזורים הנוחים ללחיצה.
למקם באיזורים הפחות נוחים פריטים פחות שכיחים לשימוש.
לחשב את המסלול שהאצבע תעשה כדי להשלים משימה.
לבדוק את האיפיון על גבי מכשירים גדולים וקטנים.
רוב המשתמשים לא מסובבים את המסך לרוחב ואם נעצב למסך אופקי, לרוב לא ידעו שזה קיים. לכן עיצוב זה יהיה רק כעיצוב נלווה – לא נציע מידע חיוני במשב שוכב בלבד.
מתאר חוסר יכולת ללחוץ על כפתור בגלל גודלו ו/או הקירבה שלו לכפתורים אחרים.
האצבע לא רק גדולה אלא גם מסתירה חלקים מהמסך.
גודל מינימלי לכפתור המובייל הוא 7 מ"מ על 7 מ"מ.
ריווח של לפחות 2 מ"מ בין אלמנטים לחיצים (40פיקסלים על 40 פיקסלים).
בעקבות הצורך "להגדיל" את הממשק, נחלק תהליכים למספר רק יותר של מסכים.
לדוגמא: מילוי שדות יהיה בכל מסך שדה ולאחר מילוי השדה עוברים למסך הבא למילוי שדה נוסף.